Oké, tudom, divat utálni a Disneyt és mindent
amit elénk dob az utóbbi időben (lásd: semmiről nem szóló sorozatok, hibás
viselkedés és testkép-közvetítés, "csináljunk mindenkiből színészt",
"csináljunk minden színészből gyorsan énekest is", felszínesség, minőségi
hanyatlás, stb). És nagyrészt egyet is értek ezekkel a véleményekkel annak
ellenére, hogy tinikoromban, nagyjából tizenhárom és tizennyolc éves korom
között barátnőimmel együtt én is lelkesen, sőt, néha kissé mániákusan is
csüngtem a Disney csatorna közel mindegyik sorozatán. Időnként azóta is
felemlegetjük néha Hannah Montanát meg a H2O-t, és jókat nevetünk
magunkon, és az emlékeken, mert azokból azért sokat adott nekünk ez a két
széria.
De ha lehet, itt vonatkoztassunk el a Disneytől.
Persze, ők kapták fel Demi Lovatot, de ha nem lett volna a Rocktábor,
meg az a rettenetes, minőségtelen, színészi játéktól sterilre tisztogatott
vígjáték-borzalom, amit Sonny a sztárjelölt néven a képernyőkre okádtak
a készítők, most senki nem ismerné - véleményem szerint - a most húszas éveiben
járó generáció egyik legkiemelkedőbb pop-énekesnőjét. Igen, még mindig Demiről
beszélek, aki mostanra maga mögött hagyta zenei stílusban és minden másban is a
kompániát, ami felemelte, és ha valaki kicsit is odafigyel rá, láthatja, hogy
ez nagyon jót tett neki.
Én általában megpróbálom elkülöníteni az
énekes/banda zenéjét attól, amilyen emberek ők, a sztárok valójában lehetnek.
Ilyen szűrő szerint vannak, akiket csak a zenéjük miatt szeretek, és vannak,
akikkel akár szívesen összeülnék beszélgetni is. Persze az, amit mi
megtudhatunk róluk a sajtó és a média cenzúrázásában és torzításában,
édeskevés, és persze, nem beszélhetünk úgy róluk, mintha ismernénk őket, de
azért nem mindegy, hogy egy énekesről vagy színészről mondjuk a jótékonykodás
kapcsán bújnak elő hírek az internetből, míg másoknál dőlnek a cikkek a
drogokkal és a meztelenkedéssel kapcsolatban. Utóbbi kettőt például elítélem,
és ezen az álláspontomon nem fogok változtatni. Aláírom, persze, vannak
eltévelyedések, rossz korszakok, de ha azt vesszük figyelembe, hogy minden
híresség vállán ott a felelősség, hogy példát mutasson az őt követő embereknek
(a Disney és a belőle kinövő sztárok esetében a fiataloknak, tehát kétszer
akkora kéne, hogy legyen rajtuk a nyomás) - Demi Lovato véleményem szerint kortársai
legfelelősségteljesebb, egyik legjobb példát mutató, és nem mellesleg
legtehetségesebb énekesnője. Nem, szegénykém színészkedni nem igazán tud, bár
nagyon szívesen csinálja, ez látszik rajta, de az alapján, amit én láttam az ő
színészi repertoárjából, mintha csak az olyan karaktereket tudná hitelesen és
meggyőzően alakítani, amelyek közel állnak a saját viselkedéséhez: erre pedig
szinte mindenki képes. Ismét hangsúlyozom: én sem látom, hogyan viselkedik a
családja, vagy a hozzá közel állók környezetében, de volt alkalmam megfigyelni
például a rajongói felé közvetített attitűdjét, és hát... el voltam alélva. :)
Demi Lovato hangját én elég sokáig nem szerettem:
úgy éreztem, vagy nyafog, vagy ordít, mintha rejtegetné a valódi hangját, amit
élvezni is lehet anélkül, hogy intenzíven az agyamra menne, és ahogy körülnézek
a hálón, úgy látom, sokan osztják ezt a véleményt. Számomra valahol a harmadik
nagylemeze (Unbroken) környékén kezdett meggyőző lenni. A saját magáról
elnevezett albuma, a negyedik Demi című
még jobb dalokat tartalmaz, itt már ott tartottam, hogy majdnem mindegyikkel
tudok mit kezdeni, de még mindig nem volt az igazi, volt egy hiányérzetem. 2015
októberében azonban kijött a Confident,
és én le vagyok ájulva a székemről. Szóval akkor vegyük sorra!
Címadó dallal, a Confident-tel nyitunk – ez volt egyébként az album második
kislemeze, és klip is készült hozzá, ami egyébként felér egy akciófilmmel, és
Lovato alig létező színészi képességei ellenére is hatásos adrenalinbomba lett
– mondjuk az meredek, ahogy Michelle Rodriguez játszi könnyedséggel leveri
Demit, aki csak erőlködve képes visszaütni, akkor se talál. Persze Michelle-nek
ott volt hét résznyi Fast & Furious,
volt min edződnie, de Deminek kissé nagy falat volt így ez a videó. Zeneileg
már jobban állunk: a dal minden egyes üteme erőt és magabiztosságot sugároz, a
szöveg dettó, összességében a legjobbakat tudom csak mondani róla. És hát ez a
kép… bocsi, éppen billogot sütöttek a karomba a börtönben, de ennyi lelkierőt
és kitartást közvetítő képkockát talán még sosem láttam. Respect!
A Cool For The Summer volt az album előfutára, mint első single, és szerény véleményem szerint pont annyi, amennyi a klipje. Szó sincs róla, partidalnak király, de egyáltalán nem akkora szám, amekkorának be akarták harangozni. A 2015-ös nyár himnusza, egyesek még valami leszbikus felhangot is beleéreztek a szövegbe, én meg a vállamat vonogatom. Semmi extra. Az Old Ways sokkal jobb, bár engem zavar ez a sehová ki nem futó refrén, és hát nem sok a dallam sem, de a dalszöveget tudja értékelni, aki tud valamit Demi szívszorító kamaszkori botlásairól.
A For You-t
a kétségtelenül benne lévő szufla és az őszinte szöveg ellenére töltelékdalnak
érzem, a Stone Cold ellenben szívhez
szóló. Soha többet kétségbe nem vonnám Demi felnőttségét ez után a duma után,
bár a hangja használatában egy hirtelen váltást érzek az eddigi számokhoz
képest, és ez a váltás nem feltétlen pozitív, mintha sok lenne neki vagy a
hangmagasság, vagy az elvárt hangerő. Édes Demim, csak el ne szakítsd a hangszálaid!
A Kingdom
Come elsőre nem fogott meg, de ha belejössz, olyan eszméletlen
dallamtapadást okoz, amit vegytisztító se szed ki a füledből… a Waiting For You pedig konkrétan az album
csúcspontja. Két ilyen erős dalt egymás után elhelyezni amúgy kockázatos
bevállalás volt, de jól jött ki; ez a dal ÜT, mint egy dupla whisky éhgyomorra.
A rappercsaj nem nagy szám, de a dal stílusa a szöveggel együtt epic keverék,
Demi odatette magát. Én nem vagyok The
Weeknd rajongója, de ha Demi máskor is koppintani akarja a stílusát, én
leszek a legnagyobb támogatója az ötletnek.
A Wildfire
spontán libidódopping… komolyan, csak próbáld meg, hogy NEM a szex jut róla
eszedbe! Utána viszont… Úristen, Lionheart!
NEM hiszem el, hogy ez a dal egy kiskutyáról szól. Nem és nem, ez annyira durva
dal, hogy arra szavak nincsenek, sírógörcsgenerátor 2000, túl gyönyörű, hogy
igaz legyen. Ezek után a Yes, ami
amúgy hatásos lenne, szinte eltűnik az utóhatások között - na, itt sikerült
elrontani az album ütemezését –, pedig mintha enyhe célozgatás-szaga lenne
Wilmer, Demi pasija felé; nevezetesen is, hogy „Kérd már meg a kezem wazze!”
Na, jó, nem, Demi nem lenne ilyen kisstílű, inkább fogjuk rá, hogy ennél
magasztosabb céljai voltak ezzel a dallal – szerelmi vallomásnak végül is nem
rossz.
A Father pedig,
hát… lásd: For The Love of a Daughter az
Unbroken albumról. Demi relatíve sok
(eddig albumonként egy) dalt szentel az apjával való nagyon zavaros és rossz
viszonyának, ezúttal a Father egy
gyászdal akar lenni a maga sassy stílusában, de az a helyzet, hogy ha nem vagy
pontosan ugyanabban a szituációban, amiben Demi - aka egy apával, akiben a
szülői ösztön nagyon későn és nagyon kismértékben tört csak felszínre – nem fog
tudni berántani a dal. Deluxe Edition-on fellelhető még a minősíthetetlenül
szar Stars, és a nagyon is
hallgatható Mr. Hughes, de ők már nem
hoznak sok újat.
Összesítve: hajrá Demi! Szép lassan felnőttünk rajtad, és ez az album bemutatja, ahová együtt eljutottunk személyiségfejlődésben. Magabiztosság és őszinteség, happiness mindenütt! :) Jó üzenet, így tovább!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése